Forum Forum Arane Riders
Lineage 2 ARIA Official Serwer
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie emocje wzbudzaja w nas gry?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Arane Riders Strona Główna -> Archiwum / Archiwum Lineage 2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
- Vampire -
Gość





PostWysłany: Nie 5:23, 01 Paź 2006    Temat postu: Jakie emocje wzbudzaja w nas gry?

T ak siedze i siedze i zadalem sobie wlasnie to pytanie. Zaczelem takze dumac o moje dawnej milosci... PS2 Do czego jednak zmierzam... Emocje wszak towarzysza nam przez cale zycie prawda. Rozwodzenie sie nad mechanizmami wywolujacymi te stany pozostawie specjalistom, gdyz mnie interesuje przede wszystkim to, w jaki sposobodnosi sie to do nas --- graczy. Kiedy chwytamy za pada czy za mysz i klawiaturke i przenosimy sie w barwny swiat gier, odczuwamy rozne stany emocjonalne:

wzruszenie,
podniecenie,
strach,
smutek,
radosc,
zirytowanie,


a czasem komiczna sytuacja w nas wybuch niepohamowanego smiechu. Uczucia te wywolane sa przez najrozniejsze czynniki, a szeroki wybor gier o roznej tematyce zapewnia nam przezycie niezapomnianych wrazen.

Doszedlem juz dawno do pewnego wniosku. Uswiadomilem sobie wowczas, ze do odczuwania glebokich emocji i do samych gier nalezy dorosnac. Tylko wtedy zauwazysz wszystkie smaczki, jakie oferuja nam niektore pozycje (tytuly gier). Mowie takze o tym, ze jakis bachor pogra jakis czas na przyklad w counter'a czy cos tego pokroju i wyjdzie na ulice i zacznie strzelac do ludzi. Tak jak mowie do emocji i gier trzeba dorosnac prze duze D

Zastanawialiscie sie moze kiedys jaka gra wzbudzial w Was najwieksze emocje i pozostawila w pamieci niezatarte wspomnienie Od czasu do czasu pojawiaja sie wybitne tytuly, nad ktorymi rozmyslamy jeszcze dlugi, dlugi czas po ujrzeniu na ekranie napisu THE END. Dla mnie takimi grami byly bezapelacyjnie Gothic, Silent Hill, Alone in the Dark 4, Bloodrayne. Dla niektorych napewno Final Fantasy. Dla fanow Final'a niespodziewana smierc Aeris mogla byc szokiem i wzbudzic gleboki smutek, jezeli przywiazal sie do tej postaci i fabuly gry. Rozchodzi sie o 7 czesc Final'a.

Kazda szanujaca sie gra RPG daje nam povzucie przezycia wielkiej przygody i pozwala na dluzsza chwile zapomniec o problemach dnia codziennego. Byc moze sie myle, ale kazdy fan RPG mial kiedys podobne odczucia.

Odpalajac wyscigi czy to na kompie czy konsoli czy jakims innym nosniku spelniamy nasze marzenia o duzych predkosciach. Ktoz z nas ma w garazu Focusa WRC, czy Skyline'a Za kierownica wirtualnego samochodu mozemy choc w malej czesci poczuc emocje towarzyszace szybkiej, wyczynowej jezdzie. Podczas gry w Burnout odczuwa sie pulsujaca w zylach adrenaline. Dynamika, makabryczne i efektowne kraksy. Tutaj nei ma czasu na myslenie, licza sie przede wszystkim emocje Wciskamy dopalacz i po chwili suniemy przez szose z kosmiczna predkoscia, zostawiajac za soba tumany kurzu. Caly czas slyszymy wsciekle wyjacy silnik , ryczace klaksony i pisk opon. Jak mozna sie domyslec, czasem ta namiastka przestaje wystarczac... Wsiada taki jeden z drugim do prawdziwego auta i zaczyna kozaczyc, bo sie nagral w colina czy w burnout. Niestety odwaga nie zawsze idzie w parze z umiejetnosciami, a proby wykonania znanych z gier trikow moga sie skonczyc nie ciekawie. Takie gry to dla wielu osob cos wiecej, niz kolejny wyscig. Tutaj kazdy chce za wszelka cene wygrac, a tor zmienia sie w pole bitwy, gdzie gracz prowadzi agresywna walke z wykorzystaniem wszelkich dostepnych srodkow. Futurystyczne bolidy pruja z zawrotna szybkoscia przez serpentyny, powykrecane petle, ostre zakrety, korkociagi i czesto traci sie orientacje, gdzie wlasciwie konczy sie ziemia, a zaczyna niebo Widzimy migajace z duza czestotliwoscia obrazy, a w tle przygrywa dynamiczna muza.


O grach sportowych mozna napisac wiele, ale probujac ujac w kilku slowach porywajace emocje, jakimi sa przesiakniete, raczej polegne , bo tego poprostu NIE DA sie opisac. ISS (ISS PRO EVOLUTION) sprawia, ze czuje sie wniebowziety. Tym bardziej na konsolce niz na kompie, ale to juz tylko moje zdanie. ISS na konsolce daje mi dzika wolnosc w tworzeniu akcji, ktore w rzeczywistosci trudno zobaczec. Pobudza moja wyobraznie, a kiedy wygrywam... nie ma slow, zeby opisac moja radosc Podkrecamy glosnosc, obok stawiamy dobrze schlodzone piwko i pelni zapalu zaczynamy rozgrywac mecz Sprawnie prowadzimy akcje, wodzac przeciwnika za nos, a ukoronowaniem staran staje sie piekna i przemyslana bramka, po ktorej czujemy, ze kilka minut gry nie bylo strata czasu. Pilka nozna w wersji konsolowej to dla mnie czysta adrenalina. Kiedy wczujemy sie w sytuacje na boisku, zaciera sie cienka granica miedzy rzeczywistoscia, a swiatem gry:

gestykulacja,
wojenne okrzyki
okraszone "miesem" komentarze,
podskakiwanie z emocji na kanapie.
Otrzymujemy wiec statystyczny obraz polskiego gracza.


Tekken to przede wszystkim zabawa i tak powinien byc traktowany. Jednak nieodzownym elementem tej zabawy sa emocje. Jakie Niemal cala ich paleta: od radosci, przez zrezygnowanie, flustracje, az po zlosc i gniew. W jakich sytuacjach wystepuja nie trudno sie domyslec Bijatyki wzbudzaja specyficzne emocje: nie ma tu miejsca na glebokie refleksje i rozwleklosc, gdyz liczy sie przede wszystkim skutecznosc.

Gry logiczne zwykle nie maja rozbudowanej fabuly, bo nie istnieje taka potrzeba. Jest za to okreslony cel, do ktorego dazymy za pomoca wszelkich dostepnych srodkow. Lamiglowki, mimo ze nie maja wartkiej akcji, sa bardzo emocjonujace i potrafia przykuc uwage na dluzej.

Przyjrze sie teraz takim tytulom jak Splinter Cell, Metal Gear Solid, Hitman 2 czy GTA 3. Elementem laczacym te gry jest wartka, dynamiczna i pelna niespodzianek akcja. Mozemy sie w nich odnalezc sie zarowno w roli swietnie wyszkolonych komandosow jak i prostych zbirow. Zdeterminowani rozpoczynamy walke o przetrwanie i to, czy w tej rozgrywce bedziemy wysilac mozgownice i kombinowac, czy wybierzemy rozwiazanie czysto silowe, zalezy wylacznie od nas. Podczas gry w Splinter Cell po raz pierwszy sie jak autentyczny agent specjalny. W koncu ktos podszedl do tego tematu powaznie i przedstawione wydarzenia mozna odniesc do rzeczywistosci. Kiedy przywoluje w pamieci Metala, od razu mam przed oczami obraz emocjonujacej walki z Psycho Mantisem. Pamietacie moze , jak na wstepie kolo zarzucil textem " I can read you like an open book" Ja zbladlem, gdyz Mantis nawiazywal do Silent Hill. Zupelnie nie wiedzialem, co jest grane... Typ nawiazywal do mojej wypasnej gry i powaznie nie wiedzialem o co chodzi w tym wszystkim Hitman 2 oferuje natomiast porywajacy klimat filmu sensacyjnego. Mimo nielogicznych sytuacji i naciaganych watkow, wiele osob odnajdzie sie w roli zawodowego mordercy, bez skrupulow wykonujacego swoje "zlecenia". GTA 3 to przede wszystkim urzekajaca SWOBODA. Trudno opisac emocje, jakie wzbudza zwiedzanie wirtualnego miasta, polaczone z "wyporzyczaniem" stojacego na ulicach pojazdow. Lapiesz za kierownice, wciskasz gaz do dechy, zapuszczasz muze i jestes GOŚĆ Jakis koles krzywo na Ciebie spojrzal Chwytasz za bejsbola, a w pokoju slychac tylko histeryczny smiech, polaczony z rozbryzgujaca siena ekranie krwia. Na dodatek nie trzeba miec PRAWKA


Inna sytuacja kiedy odpalilem Medal of Honor: Frontline i na przywitanie zostalem uraczony scena na plaze Omaha, przez dluzsza chwile zbieralem szczeke z ziemi. Jednak kiedy zobaczylem i zagralem w CoD'a to Medal of Honor wymieka przy tej grze. W CoD to prawdziwa wojna. Slychac wszedzie strzaly karabinow maszynowych, widac umierajacych ludzi, panuje chaos, ciagly ruch. Miodzio Nigdy jednak gra nie odzwierciedli tego co czuli przed kilkunatoma laty ludzie, ktorzy przez to przechodzili.

Party games dostarczaja zawsze niezapomnianych wrazen. Kazdy kto mial okazje pograc w wiekszym gronie powie, ze ten typ rozrywki jest wyjatkowy. Zadna gierka nie odda tego klimatu, kiedy spogladamy na klnacego pod nosem, spoconego ze zlosci kumpla, ktory po raz kolejny wtapia w PES 4 (Pozdro dla wszystkich grajacych w PES). Ciarki przechodza po plecy z podniecenia i chodz to tylko zabawa, emocje porownywalne sa czasami co najmniej z finalem Mistrzostw Swiata.

Czy gry moga przestraszyc
No BA Strach caly czas jest na topie chetnie siegaja po pozycje klimatyczne i pelne sytuacji mrozacych krew w zylach. Nie mam tutaj oczywiscie na mysli gierek, ktore strasza swoim wygladem i grywalnoscia , ale o mrocznych horrorach, w ktore z pewnoscia mieliscie okazje pograc. Osobiscie nie zapomne sceny z pierwszego gdy uslyszalem brzdek szyby w holu i zaatakowaly mnie upiorne dobermany. Dlugo wtedy wpatrywalem sie w swiecace na czerwono litery "YOU ARE DEAD" Zaden horror nie odda jednak tego klimatu co Silent Hill. W tej grze strach czai sie za kazdym zakatkiem SH to jest gra na ktorej wszystkie gry tego typu powinny sie wzorowac.

Trudno jest pisac o grach bez emocji. Czasem spedzamy za kalwiaturka czy padem w rekach dlugie godziny, podczas ktorych przezywamy niezwykle chwile, utozsamiajac sie z wirtualnymi bohaterami, przemiezajac fantastyczne swiaty, gdzie spelniaja sie nasze sny. Im bardziej sie angazujemy w granie i w fabule gry, tym wiecej mozemy wyciagnac z tego satysfakcji. (Pozdro tutaj dla Icewinda, ktory chyba nigdy nie oglada filmikow z gry nie wczuwajac sie tym samym w fabule gry. 0 satysfakcji... Pozdro for you ). Niektore sceny z kultowych gier potrafia nas pochlonac do tego stopnia, ze nie jestesmy w stanie o nich zapomniec. Zabierzemy je ze soba i pozostana w naszej pamieci na zawsze, jako wspomnienia szczesliwie przezytych chwil.


Jezeli dotarles, az tutaj, do konca mego posta to jestem ogromnie wdzieczny i gratuluje za cierpliwosc i wytrwalosc.
Powrót do góry
Hydril
Gość





PostWysłany: Pon 22:55, 02 Paź 2006    Temat postu:

wymiatasz Cool
Powrót do góry
lellum
Krzyżowiec


Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1351
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:47, 03 Paź 2006    Temat postu:

eee, mmm, aaa, ale o so chozi???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasjeros
Gość





PostWysłany: Czw 20:36, 05 Paź 2006    Temat postu:

hmm - a to Ci sie chcialo duzo pisac - u mnie kazda gra potrafi wzbudzic rozne emocje, najczesciej jak zbyt wiele razy przegrywam zrzedu (czyt. TEKKEN) to odchodze od pada na 15min.
Gra to gra - trzeba do niej z dystansem podchodzic.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Arane Riders Strona Główna -> Archiwum / Archiwum Lineage 2 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin